• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
21

ترفند وزیر نیرو برای یک برنامه محقق نشده / محرابیان زمان اجرای گام نخست برنامه تجدیدپذیرها را ۲ ماه تمدید کرد

  • کد خبر : 743936
  • 08 خرداد 1401 - 13:31
ترفند وزیر نیرو برای یک برنامه محقق نشده / محرابیان زمان اجرای گام نخست برنامه تجدیدپذیرها را ۲ ماه تمدید کرد
درحالی که قرار بود تا آغاز تابستان امسال، 500 مگاوات به ظرفیت تولید انرژی تجدیدپذیر کشور اضافه شود، با محقق نشدن این برنامه، وزیر نیرو این زمان را تا شهریور تمدید کرد.

به گزارش پایگاه خبری نیرو نیوز ، توسعه انرژی های تجدیدپذیر در سایه غفلت و تعلل دولت های گذشته، عقب ماندگی انباشته ای دارد. یکی از شعارهای محوری علی اکبر محرابیان، وزیر نیروی دولت سیزدهم، تسریع در توسعه در این بخش بود و در گام نخست، احداث و بهره برداری از ۵۰۰ مگاوات ظرفیت جدید تولید برق از انرژی های تجدیدپذیر تا شروع تابستان سال جاری برنامه ریزی شد.

محرابیان، در برنامه ای تلویزیونی، در تاریخ هفتم آذرماه سال ۱۴۰۰ از افزایش ۵۰۰ مگاوات ظرفیت جدید نیروگاه‌‌های تجدیدپذیر به توان تولید برق کشور تا تابستان سال ۱۴۰۱ خبر داد. (لینک خبر)

وزیر نیرو در این خصوص گفته بود: “برای تابستان سال آینده برنامه‌ریزی کرده بودیم تا ۵ هزار مگاوات برق به ظرفیت تولید کشور بیفزاییم اما با تلاش‌های انجام گرفته توانستیم که یک هزار مگاوات را هم به این برنامه اضافه کنیم؛ این ۶ هزار مگاوات شامل ۴۵۰۰ مگاوات نیروگاه حرارتی، ۵۰۰ مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر و ۱۰۰۰ مگاوات هم ارتقای توان تولید یا به‌روز کردن نیروگاه‌های موجود است.

حال که کمتر از یک ماه تا آغاز تابستان باقی مانده و از برنامه ۵۰۰ مگاواتی افزایش ظرفیت نیروگاه‌های تجدیدپذیر، کمتر از ۱۰ درصد محقق شده، وزیر نیرو در گفت‌وگوی تلویزیونی جدید خود، زمان این برنامه را تا شهریورماه یعنی به مدت ۲ ماه تمدید کرد و حجم این برنامه را نیز به ۶۰۰ مگاوات افزایش داد.

محرابیان در مصاحبه اخیر خود گفت: “در حوزه تجدیدپذیرها برنامه توسعه ۱۰‌ هزار مگاواتی بود که از شهریورماه سال گذشته تا شهریورماه سال جاری ۶۰۰ مگاوات به بهره‌برداری خواهد رسید.” (لینک خبر)

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://eghtesadmosbat.ir/?p=743936

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.