• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
281

جریمه‌ها بازدارنده نیست/قطع ۵ ساعته آب در انتظار مشترکان بدمصرف

  • کد خبر : 750645
  • 17 تیر 1401 - 13:13
جریمه‌ها بازدارنده نیست/قطع ۵ ساعته آب در انتظار مشترکان بدمصرف
۶ درصد مشترکان آب بخش خانگی کشور بدمصرف هستند؛ در تهران ۵ درصد مشترکان در زمره بدمصرف‌ها قرار می‌گیرند که تمامی این گروه، افرادی را شامل می‌شوند که در ساختمان‌هایی با مساحت بالا و تعریف مصارف گوناگون برای آب شرب زندگی می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری نیرو نیوز ، طبق آخرین آمار رسمی مشترکان آب بخش خانگی، حدود ۷۰ درصد مردم، مصرفی متعارف در بخش آب خانگی دارند و حدود ۳۰ درصد مشترکان، پرمصرف هستند که ۶ درصد از این مشترکان، بسیار پرمصرف و یا به عبارتی، بدمصرف لقب می‌گیرند.

این افراد بدمصرف که بعضا بیش از ۱۰ برابر یک مشترک عادی، مصرف آب خانگی دارند، اغلب در کلانشهرهای کشور اقامت داشته و  در ساختمان‌هایی با مساحت بالا و تعریف مصارف گوناگون برای آب شرب زندگی می‌کنند.

برخورد با مشترکان بدمصرف آب که عامل موثری در بروز مشکلات تأمین آب شرب در روزهای پیک تابستان هستند، از ابتدای تیرماه سال جاری آغاز شد و در نهایت در نیمه تیرماه به قطع آب ۹ مشترک بدمصرف در کلانشهر تهران منجر شد.

در تهران وضعیت مشترکان آب خانگی بدین صورت است که ۶۵ درصد مشترکان خوش مصرف و ۳۵ درصد مشترکان پرمصرف هستند که از این جمع ۳۵ درصدی پرمصرف، ۵ درصد را مشترکان بدمصرف تشکیل می‌دهند. در واقع در تیرماه سال جاری، برای تمامی این ۵ درصدِ بدمصرف، اخطارهایی در قالب قبوض صادر شده و در نهایت ۹ مشترک بسیار پرمصرف که به اخطارها توجه نکردند با قطع آب مواجه شده اند.

در دیگر کلانشهرهای کشور نیز به مشترکان بدمصرف اخطارهایی داده شده و در صورت عدم اصلاح روند مصرف، قطع آب ۵ ساعته مشترکان بدمصرف که از تهران آغاز شده، در دیگر کلانشهرها نیز اجرایی خواهد شد.

فیروز قاسم‌زاده، سخنگوی صنعت آب در این خصوص گفت: تعرفه جریمه‌ای که برای پرمصرف ها و بدمصرف‌ها دیده شده، بر اساس ظرفیت‌های قانونی است؛ اما اگر بخواهیم اثرگذاری این جرایم را ببینیم، از آنجایی که پرمصرف‌های آب بخش خانگی معمولا قشرهای پردرآمد ما هستند و اغلب خانه‌هایی ویلایی دارند و اعداد جرایم نقدی در مقابل درآمد این اقشارِ پرمصرف، ناچیز بوده و بازدارنده نیست.

وی افزود: تنها راهکاری که برای برخورد با پرمصرف‌ها برای ما باقی می‌ماند قطع آب است؛ البته ما علاقه‌ای به قطع آب مشترکان نداریم اما اگر به دفعات به اخطارهای داده شده توجه نکنند، با حدود ۵ ساعت قطعی آب مواجه خواهند شد.

انتهای پیام/ تسنیم

لینک کوتاه : https://eghtesadmosbat.ir/?p=750645

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.