• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
23

شکایت ۱۵ نماینده مجلس از وزیر نیرو/ محرابیان متهم به سوءمدیریت شد

  • کد خبر : 750658
  • 23 تیر 1401 - 15:21
شکایت ۱۵ نماینده مجلس از وزیر نیرو/ محرابیان متهم به سوءمدیریت شد
جمعی از نمایندگان مجلس در قالب ماده ۲۳۴ آیین‌نامه داخلی مجلس درباره مدیریت منابع آب از وزیر نیرو شکایت کردند.

به گزارش پایگاه خبری نیرو نیوز ، کمال حسین‌پور نماینده مردم سردشت و پیرانشهر به همراه جمعی از وکلای‌ملت از علی‌اکبر محرابیان وزیر نیرو به قوه قضاییه بر اساس ماده ۲۳۴ قانون آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی شکایت کردند.

شرح درخواست:

آب به عنوان یک مؤلفه غیر قابل جایگزین، در توسعه پایدار کشور نقشی بنیادین دارد. محدودیت های ناشی از تغییر اقلیم و حساسیت بخش های آب و کشاورزی اهمیت این ماده حیاتی را در سال های اخیر دوچندان کرده است. متأسفانه مدیریت آب کشور در حوزه های مختلف، گرفتار ناکارآمدی و سوء مدیریت است. وزارت نیرو به عنوان متولی اصلی آب در کشور نتوانسته است در استقرار نظام حکمرانی منابع آب و صیانت از این مایع حیات موفق عمل کند. مدیریت منابع آب در کشور به شکلی نیست که در نهایت حافظ منابع آب و ضامن استفاده بهینه مردم باشد و کشور در حوزه آب، همگام با فناوری روز دنیا حرکت نکرده است.

خلاء حضور حکمرانی مؤثر در حوزه آب و سوء مدیریت و عدم توجه به قوانین و اسناد بالادستی کشور را با چالش ها و مشکلات فراوانی دست به گریبان کرده است. وضعیت به گونه ای پیش رفته که کار وزارت نیرو به مدیریت ناقص پس از بحران محدود شده است. وزرات نیرو در اجرای تکالیف قانونی خود مخصوصا عمل به مواد ۱۹، ۲۴، ۲۹ و ۴۴قانون توزیع عادلانه آب بسیار منفعل بوده و همین موضوع باعث ایجاد مشکلات فراوانی برای مردم شده است.

لذا اعمال ماده ۲۳۴ قانون آیین نامه داخلی مجلس شورای در خصوص نقض و استنکاف از اجرای قانون و اهمال و ترک وظایف قانونی وزیر نیرو و معرفی ایشان به عنوان عامل به وجود آمدن وضعیت بسیار نابسامان موجود در حوزه آب به قوه قضائیه جهت رسیدگی، ضرورت می‌یابد.

محورهای درخواست:

نقض و استنکاف وزارت نیرو از اجرای مواد ۱۹، ۲۴، ۲۹ و ۴۴ قانون توزیع عادلانه آب مصوب
۱۳۹۱/۱۲/۱۶.

اسامی امضا کنندگان:

سید مصطفی آقامیرسلیم- یحیی ابراهیمی- روح‌الله ایزدخواه- مجتبی توانگر- انور حبیب‌زاده بوکانی- سید البرز حسینی- حسین حق‌وردی- عبدالناصر درخشان- یعقوب رضازاده- جعفر قادری- شیوا قاسمی‌پور- علی‌اکبر کریمی- جلال محمودزاده- مجید ناصری‌نژاد- کمال حسین‌پور.

بر اساس این گزارش، طبق ماده ۲۳۴ هرگاه حداقل ده‌ نفر از نمایندگان و یا هرکدام از کمیسیون¬ها، عدم رعایت شؤونات و نقض یا استنکاف از اجرای قانون یا اجرای ناقص قانون توسط رئیس‌جمهور و یا وزیر و یا مسئولین دستگاه‌های زیرمجموعه آنان را اعلام نمایند، موضوع بلافاصله از طریق هیأت رئیسه جهت رسیدگی به کمیسیون ذی‌ربط ارجاع می‌گردد. کمیسیون حداکثر ظرف مدت ده ‌روز موضوع را رسیدگی و درصورت وارد بودن با اظهارنظر صریح، گزارش خود را از طریق هیأت رئیسه به مجلس ارائه می‌دهد.

تبصره ۱- چنانچه نظر مجلس بر تأیید گزارش باشد موضوع جهت رسیدگی به قوه‌قضائیه و سایر مراجع ذی‌صلاح ارسال می‌شود تا خارج از نوبت و بدون تشریفات دادرسی رسیدگی نمایند.

انتهای پیام/ تسنیم

لینک کوتاه : https://eghtesadmosbat.ir/?p=750658

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.