• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
541

کاروانسرای وکیل با احیاء و بازسازی به جاذبه گردشگری تبدیل شد

  • کد خبر : 751229
  • 14 شهریور 1401 - 14:35
کاروانسرای وکیل با احیاء و بازسازی به جاذبه گردشگری تبدیل شد
نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی گفت:‌ کاروانسرای وکیل کرمان با احیاء و بازسازی به جاذبه گردشگری این استان تبدیل شده است.

به نقل از روابط عمومی گروه مالی گردشگری، محمدمهدی زاهدی، نماینده مردم کرمان و راور در مجلس بر ضرورت استقبال از بخش خصوصی برای سرمایه گذاری تاکید کرد و افزود: اقامتگاه، کاروانسرا یا هتل‌هایی که مطابق با شرایط بومی این منطقه احداث یا مرمت می‌شوند، ظرفیتی مهم برای بهبود اشتغال در استان کرمان است.
وی به ظرفیت‌های بومگردی، هتل‌سازی و مرمت آثاری مانند کاروانسرای وکیل کرمان در استان کرمان اشاره کرد و افزود: ساخت هتل و اقامتگاه به منظور رفاه حال گردشگران داخلی و خارجی از جمله زیرساخت‌های مهمی است که بهبود و توسعه آن از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.
زاهدی با اشاره به بازسازی مرمت کاروانسراهای قدیمی مانند کاروانسرای وکیل کرمان به عنوان یکی از مهمترین جاذبه‌های گردشگری در این استان افزود: دولت همواره با محدودیت‌های بودجه‌ای همراه است و باید تسهیلات و مشوق‌هایی برای جذب سرمایه بخش خصوصی در نظر گرفته شود و در کنار آن صنایع بزرگ استان نیز بخشی از سود خالص خود را به حفظ و احیاء آثار کهن از جمله کاروانسراها اختصاص دهند.
وی ادامه داد: باید رایزنی‌های فرهنگی و اجتماعی در زمینه جذب گردشگر میان ایران و سایر کشورها صورت گیرد و ضمن شناسایی ظرفیت‌های اقتصادی و بازرگانی، فرصتی را برای بازدید گردشگران خارجی فراهم کرد و بتوان از ظرفیت‌های ایجادشده‌ای مانند کارونسرای وکیل کرمان استفاده کرد.
این گزارش حاکیست: قرارداد سرمایه گذاری در احیاء و مرمت کاروانسرای وکیل کرمان در سال ۱۳۹۶ بین شرکت “گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی و گردشگری ایران” (سمگا) و صندوق احیاء و بهره‌برداری از اماکن تاریخی وابسته به وزارت میراث فرهنگی منعقد و عملیات اجرایی آن از ابتدای سال ۱۳۹۷ شروع شد.
شرکت “گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی و گردشگری ایران” (سمگا)، بازوی اجرایی گروه مالی گردشگری در حوزه گردشگری و هتلداری است.

لینک کوتاه : https://eghtesadmosbat.ir/?p=751229

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.