• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
5

تصمیم مهم مجلس درباره کولبری

  • کد خبر : 752000
  • 31 مرداد 1402 - 17:27
تصمیم مهم مجلس درباره کولبری
نمایندگان مجلس شورای اسلامی کلیات لایحه دو فوریتی ساماندهی و نظارت بر تجارت مرزی را به تصویب رساندند.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز، گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد لایحه دو فوریتی ساماندهی و نظارت بر تجارت مرزی (کولبری و ملوانی) و ایجاد اشتغال پایدار مرزنشینان را بررسی کرده و کلیات این لایحه را با ۱۸۱رای موافق و ۲۰ رای مخالف و ۱ رای ممتنع به تصویب رساندند.

محمدرضا پور ابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، در دفاع از کلیات این لایحه بیان کرد: این موضوع بسیار مهم است. تجارت مرزی ما در سال های بعد از انقلاب علی رغم همه ظرفیت هایی که داشته وضعیت بی ثباتی دارد. مزایای آنچه که امروز در دستور کار صحن محلس است این است که می تواند وضعیت نابسامان را به وضعیت ساماندهی شده تبدیل کند. یکی از بخش های مهمی که می تواند به صادرات کمک کند در بستر این لایحه آمده است.

وی ادامه داد: ایجاد شفافیت اطلاعات اقتصادی در تجارت مرزی یکی از مزایای این لایحه است. از سوی دیگر حمایت قاطع و کامل از فعالیت های کولبری و ملوانی در کشور است که ما شأن و منزلت این عزیزان را در مرزها ارتقا دهیم. ما قصد داریم انتفاع را به خود آنان برگردانیم. از سوی دیگر به واسطه ساختار جدیدی که ایجاد می شود ما منابعی را ایجاد می کنیم که صرف توسعه مناطق مرزی می شود. بخشی از منابع را به حوزه زیرساخت ها و بخشی را به مبارزه با قاچاق اختصاص داده ایم. این شرایط به بهبود وضعیت معیشتی مرزنشینان و پایش اطلاعات و ایجاد ظرفیت های نظارتی کمک خواهد کرد.

پورابراهیمی گفت: اکنون بخشی از اقتصاد کشور غیرشفاف است. در قالب لایحه ما می خواهیم این وضعیت غیرشفاف را، شفاف سازی کنیم که قطعا منافع آن به کشور باز می گردد.

لینک کوتاه : https://eghtesadmosbat.ir/?p=752000

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 2انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.