• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
28

وام اجاره چه زمانی ۲ برابر می‌شود؟

  • کد خبر : 752020
  • 04 شهریور 1402 - 8:55
وام اجاره چه زمانی ۲ برابر می‌شود؟
تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی ودیعه مسکن که در قالب طرح اجاره بهای املاک مسکونی توسط مجلس به تصویب رسیده در انتظار تایید شورای نگهبان است و در صورت تایید شورا ابلاغ خواهد شد.
 سقف تسهیلات کمک ودیعه مسکن که در حال حاضر ۱۰۰ میلیون تومان است خردادماه ۱۴۰۲ در قالب طرح کنترل بازار زمین، مسکن و اجاره بها توسط مجلس شورای اسلامی به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافت.

البته افزایش وام به ۲۰۰ میلیون تومان مستلزم آن است که طرح کنترل بازار زمین، مسکن و اجاره بهای املاک مسکونی که به تصویب مجلس رسیده توسط شورای نگهبان تایید شود. در حال حاضر شورای نگهبان ایرداتی را به این طرح وارد کرده که مجلس شورای اسلامی ۲۲ مرداد امسال موارد ایراد را اصلاح کرد.

در صورت تایید شورای نگهبان نیز بانکها باید با توجه به منابع خود درخصوص پرداخت وام ۲۰۰ میلیون تومانی اجاره تصمیم‌گیری کنند. در حال حاضر رایزینی‌هایی از طریق شورای عالی مسکن با استانداران و مدیران کل راه و شهرسازی استان‌ها برای توجیه شبکه بانکی در پرداخت تسهیلات کمک ودیعه مسکن در جریان است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد برخی بانکها در پرداخت وام ۱۰۰ میلیون تومانی اجاره نیز همکاری لازم را با متقاضیان ندارند. از طرف دیگر هنوز طرح کنترل بازار زمین، مسکن و اجاره بهای املاک مسکونی به تایید شورای نگهبان نرسیده و دو برابر شدن وام اجاره مستلزم تایید این طرح توسط شورای نگهبان است.

در حال حاضر سقف وام اجاره (ودیعه مسکن) در تهران ۱۰۰، مراکز استان‌ها ۷۰ و سایر شهرها ۴۰ میلیون تومان است که مهلت اعطای این تسهیلات تا پایان شهریور ماه سال ۱۴۰۲ تمدید شده است. اعتبار در نظر گرفته شده برای این نوع وام در سال جاری ۴۰ هزار میلیارد تومان بود که بر اساس قانون جدید  احتمالا این میزان افزایش خواهد  داشت.

پایان پیام/

لینک کوتاه : https://eghtesadmosbat.ir/?p=752020

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.