• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
17

تصمیم جدید مجلس درباره استخدام

  • کد خبر : 752857
  • 09 آبان 1402 - 9:15
تصمیم جدید مجلس درباره استخدام
نایب‌رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: این کمیسیون به زودی جلسه‌ای برای رفع ایرادات مجمع تشخیص مصلحت نظام به طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت برگزار می‌کند.

نایب‌رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: این کمیسیون به زودی جلسه‌ای برای رفع ایرادات مجمع تشخیص مصلحت نظام به طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت برگزار می‌کند.

عباس گودرزی اظهار کرد: ایرادات مجدد هیات عالی مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره ساماندهی کارکنان موضوع ماده ۲۹ قانون برنامه پنجم توسعه (طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت) به کمیسیون اجتماعی ارجاع شده است که به زودی کمیسیون نشستی برای رفع این ایرادات برگزار می‌کند.

وی با بیان این‌که ایراد اصلی مجمع مربوط به اصل ۷۵ یعنی بار مالی است، تصریح کرد: اختلاف نظری در این باره وجود دارد ما معتقدیم که این طرح بار مالی ندارد و می‌توان با حذف شرکت‌های واسطه‌ای عدالت را در جذب نیروی انسانی و پرداخت‌ها برقرار کرد بدین گونه که آنچه به واسطه‌گر برای جذب نیروی انسانی داده می‌شود به خود کارمند بدهیم که این باعث تولید رضایت خواهد شد.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: با توجه به این‌که تاکنون رفت و برگشت‌های زیادی درباره طرح استخدام کارکنان دولت بین مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان و مجمع تشخیص شده است، نشست مشترکی بین کمیسیون اجتماعی، مرکز پژوهش‌ها و شورای نگهبان به زودی برگزار می‌شود؛ تمام تلاش ما رسیدن به نتیجه نهایی در این طرح است کما این‌که این تلاش‌ها هم بی‌ثمر نبوده و نمایندگان در طول بررسی برنامه هفتم توسعه با استمرار و توسعه فعالیت‌های شرکت‌های واسطه‌ای تامین نیروی انسانی در بدنه دستگاه‌های اجرایی مخالفت کردند این مخالفت بدان معناست که چنین مطالبه‌ای به گفتمان عمومی تبدیل شده است.

لینک کوتاه : https://eghtesadmosbat.ir/?p=752857

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.