• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
26

نقش دیپلماسی نفت در تحقق رشد اقتصادی

  • کد خبر : 752925
  • 16 آبان 1402 - 12:42
نقش دیپلماسی نفت در تحقق رشد اقتصادی
یک کارشناس حوزه انرژی گفت: صنعت نفت و گاز در تحقق رشد اقتصادی سال جاری نقش ویژه‌ای داشت و به نظر بازطراحی تجارت انرژی ایران که توسط دولت سیزدهم رقم خورده توانسته نتایج مثبتی را رقم بزند.

ناصر سودانی با اشاره به تاثیر صنعت نفت و گاز و سیاست‌های دولت سیزدهم برای تحقق رشد اقتصادی در کشور، اظهار کرد: دولت با تدابیر اقتصادی به دنبال تدوین یک راهبرد همه جانبه بوده به‌طوری که در بازی سیاسی با رعایت مسائل همسایگی به جذب همسایه‌ها در کشورهایی که قابل جذب بودند، اقدام کرد و توانست تحریم‌ها را کم اثر و حرکت رو به رشد اقتصادی را ایجاد کند.

وی با بیان اینکه تحقق این موضوع در شرایط بسیار سخت موجب شد تا نتایج مثبتی برای کشور رقم بخورد و این موضوع از نکات درخشان دولت سیزدهم بوده است، گفت: در این باره فاصله گرفتن از بودجه نفت آلود و تسلط مناسب بر بازار فروش نفت و اتخاذ تدابیر ویژه برای فروش نفت و همچنین جبران موانعی که بدخواهان ایران برای ما ایجاد کرده بودند، در رشد اقتصادی نفت و گاز تاثیر قابل توجهی داشته است.

این کارشناس حوزه انرژی افزود: یکی دیگر از مسائلی که انتظار می‌رود دولت به آن توجه داشته باشد، تبدیل نفت خام به فراورده‌های متنوع است که به خصوص اروپایی‌ها و کشورهای هدف نیاز شدید به آن دارند و باید این بخش را به سرعت توسعه دهیم.

سودانی با تاکید بر اینکه با اقداماتی که تاکنون انجام شده می‌توانیم شاهد توسعه صنعت نفت و گاز و به دنبال آن رشد بیشتر اقتصادی در کشور باشیم، اظهار کرد: در امر تولید باتوجه به اینکه میادین نفتی جنوب و همینطور میادین مشترک روند افزایشی دارند و با سه سال پیش قابل مقایسه نیست، اما نباید صرفا خوشحال باشیم که با فروش نفت خام کار خیلی بزرگی انجام شده است.

به گفته وی درست است که عبور از مرحله رکود اقتصادی در شرایط حساس رقم خورده اما نباید به این دل ببندیم که سرعت فروش نفت خام را بیشتر کنیم، درحالی که باید نفت خام را به فراورده تبدیل کنیم و از آن استفاده‌های متعددی داشته باشیم و از واردات نیز بی نیاز شویم.

پایان پیام/

لینک کوتاه : https://eghtesadmosbat.ir/?p=752925

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.