• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
15

امارات سومین مقصد کالاهای ایرانی

  • کد خبر : 753092
  • 30 آبان 1402 - 9:58
امارات سومین مقصد کالاهای ایرانی
وزیر راه و شهرسازی از برگزاری سومین کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و امارات در هفته‌های آینده در جهت توسعه روابط دو کشور خبر داد و گفت: امارات سومین مقصد صادرات کالاهای ایرانی است.

مهرداد بذرپاش شامگاه دوشنبه ۲۹ آذر به عنوان رئیس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و امارات متحده عربی در دیدار با «سیف محمد الزعابی» سفیر این کشور در تهران، اظهار کرد: دو کشور با برخورداری از اشتراکات فرهنگی و دینی و قرار گرفتن در منطقه‌ای بسیار مهم و حیاتی می‌توانند نقش مهمی در معادلات منطقه‌ای داشته باشند.

وی که در مراسم روز ملی امارات متحده عربی سخن می‌گفت به سفیر این کشور در تهران، گفت: خوشبختانه روابط دو کشور در دو سال اخیر به شکل ملموسی در تمام حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، تجاری و گردشگری رو به توسعه بوده و امیدواریم این روند با سرعت و شتاب بیشتری در سال‌های آینده ادامه یابد.

وزیر راه و شهرسازی افزود: دولت سیزدهم در چارچوب توسعه روابط با همسایگان توجه ویژه‌ای به توسعه مناسبات با دولت و کشور امارات متحده عربی دارد و بر این باور است که همکاری دو کشور علاوه بر تأمین منافع ملی و متقابل دو کشور می‌تواند آثار و برکات بسیاری برای ثبات و امنیت کشورهای منطقه و توسعه و افزایش رفاه مردم این کشورها را به ارمغان آورد.

بذرپاش خطاب به سفیر امارات متحده عربی بیان کرد: عزیمت و استقرار سفرای دو کشور طی یک سال اخیر، تبادل هیأت‌های متعدد سیاسی و اقتصادی و خصوصاً برنامه‌ریزی برای دیدار مقامات عالی دو کشور در ماه‌های آینده بیانگر نگاه و رویکرد مثبت و سازنده رهبران دو کشور برای توسعه روابط و اعتماد متقابل شکل گرفته بین دو کشور است.

رئیس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و امارات متحده عربی اعلام کرد: بر اساس آمار گمرک جمهوری اسلامی ایران در سال گذشته امارات سومین مقصد صادرات کالاهای ایرانی بوده و در عین حال رتبه نخست را در بین کشورهای صادرکننده کالا به ایران کسب کرده است.

وی ادامه داد: مجموع مبادلات تجاری دو کشور در سال گذشته ۳۴ میلیارد دلار بوده است و امیدواریم با توجه به ظرفیت‌های موجود دو کشور زمینه را برای سرمایه‌گذاری متقابل در حوزه‌های مختلف فراهم کرده است.

بذرپاش با محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی در کشتار مردم بی‌گناه فلسطین تصریح کرد: در چارچوب سیاست جمهوری اسلامی ایران خواستار توقف کامل جنایات جنگی رژیم صهیونیستی برقراری فوری آتش‌بس و گشایش مسیرهای لازم برای ارسال کمک‌های انسان دوستانه برای مردم غزه هستم.

وزیر راه و شهرسازی کشورمان روز ملی امارات عربی متحده را تبریک گفت و خواستار صلح و رفاه و شادکامی تمام مردم جهان و خصوصاً مردم امارات عربی متحده را مسالت کرد.

لینک کوتاه : https://eghtesadmosbat.ir/?p=753092

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.