• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
11

قیمت گوشت پایین می‌آید؟

  • کد خبر : 753249
  • 25 بهمن 1402 - 10:17
قیمت گوشت پایین می‌آید؟
قیمت هر کیلو بره ۵ ماهه ۲۱۰ هزار تومان شده، این در حالیست که قبلا قیمت‌ آن ۲۳۰ هزار تومان بود.

منصور پوریان با بیان اینکه گوشت به میزان فراوان در بازار وجود دارد، گفت: میزان عرضه گوشت وارداتی به حدی زیاد است که قطعا شاهد کاهش قیمت در هفته‌ها و ماه آتی خواهیم بود. همچنین هیچ کمبودی برای بازار شب عید و ماه رمضان وجود ندارد و در حال حاضر گوشت گرم و منجمد وارداتی با قیمت‌های مناسبی عرضه می‌شوند و قیمت گوشت گرم داخلی نیز با عرضه انبوه گوشت وارداتی منطقی خواهد شد، البته تا اثرگذاری کامل در بازار مدتی زمان خواهد برد.

وی افزود: قیمت گوشت منجمد وارداتی در چند روز اخیر کاهشی شده و به زیر ۳۰۰ هزار تومان رسیده است.

رئیس شورای تامین دام کشور در ادامه با اشاره به اینکه بر اساس آخرین آمار مرکز آمار ایران کشتار دام در دی‌ماه کاهش یافته است، گفت: معمولا در دی ماه دام‌های میش و ماده بیشتر از سایر دام‌ها کشتار می‌شوند، اما امسال با افزایش واردات در دی‌ماه کشتار کاهش یافت و در نتیجه با حفظ دام‌های ماده، زایش‌ها نیز برای ماه‌های آتی افزایشی خواهد شد.

به گفته وی جمعیت دام مولد کشور از ۲۲ میلیون راس رد شده‌ که این عدد بسیار خوبی است.

پوریان تصریح کرد: شرایط امسال متفاوت و خشکسالی نیز بیشتر است. در نتیجه سختی بیشتری به دامدار وارد خواهد شد. بنابراین باید به نحوی برنامه‌ریزی کرد که دامدار بتواند با قیمت مناسب دامش را به صورت مستقیم عرضه کند. همانطور که اخیرا هم می‌بینیم در میادین دام، عرضه دام افزایشی شده است.

رئیس شورای تامین کنندگان دام کشور با بیان اینکه قیمت گوشت منطقی خواهد شد، گفت: با عرضه انبوه و تامین گوشت مورد نیاز واحدهای صنفی پرمصرف فشار از بازار گوشت خانوار کم شده است.

وی در پایان به کاهش قیمت دام زنده نیز اشاره کرد و گفت: قیمت هر کیلو بره ۵ ماهه ۲۱۰ هزارت تومان شده، این در حالیست که قبلا قیمت‌ آن ۲۳۰ هزار تومان بود.

لینک کوتاه : https://eghtesadmosbat.ir/?p=753249

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.