• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
10

هر سال سهم انرژی های بادی و خورشیدی باید دو برابر شود

  • کد خبر : 921
  • 23 بهمن 1396 - 13:37
هر سال سهم انرژی های بادی و خورشیدی باید دو برابر شود
معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی گفت: هر سال سهم انرژی های بادی و خورشیدی باید دو برابر شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نیرو نیوز ، همایون حائری، معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی که به منظور کلنگ زنی نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی ارس در استان آذربایجان شرقی حضور داشت، با تشکیل جلساتی با مسئولین برق استان ، از نزدیک با مدیران عامل دیدار کرده و در جریان امور قرار گرفت.

در این نشست ها هر یک از مدیران عامل صنعت برق استان آذربایجانشرقی ضمن ارائه گزارشی از عملکردهای خود، مشکلات و چالشهای فراروی خود را عنوان کردند.

معاون وزیر نیرو در برق و انرژی  همچنین با حضور در آیین کلنگ زنی نیروگاه ارس گفت: با توجه به تعهدی که در دولت دوازدهم داده شده است هر سال سهم انرژی های بادی و خورشیدی باید دو برابر شود.

حائری با بیان این که تا پایان این دولت چهار هزار مگاوات واحدهای بادی و خورشیدی را خواهیم داشت، اظهار کرد: با توجه به جایگاه برق آذربایجان و شرایط کشورهای ارمنستان، ترکیه و جمهوری آذربایجان می توانیم به صورت بین المللی و با شدت زیاد تبادل برق داشته باشیم.

وی ادامه داد: وضعیت برق آذربایجان به گونه ای است که با ورود برق نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی به داخل مدار و همچنین با وجود نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی تبریز و ۵۰۰ مگاواتی هریس این منطقه به یکی از مناطقی تبدیل می شود که می تواند صنعت و مناطق آزاد را داشته باشد.

وی از افتتاح و کلنگ زنی پروژه هایی به ارزش هزار و ۸۰۰ میلیون تومان خبر داد.

حائری گفت: شبکه بسیار قوی ای در منطقه ایجاد خواهد شد که نیاز هر شبکه ای را پاسخگو است.

وی ادامه داد: در این ایام در آذربایجان شرقی پروژه هایی با اعتبار حدود هزار و ۸۰۰ میلیون تومان افتتاح و یا کلنگ زنی شده است.

معاون وزیر نیرو همچنین افزود: موظف هستیم سرمایه گذاران را حمایت کنیم تا برق به شبکه تحویل داده شود و چرخ صنعت بهتر از گذشته بچرخد.​

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://eghtesadmosbat.ir/?p=921

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.