• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
18

آیفون ۱۵ رسما رونمایی شد

  • کد خبر : 752375
  • 22 شهریور 1402 - 9:35
آیفون ۱۵ رسما رونمایی شد
اپل سرانجام پس‌از مدت‌ها شایعه و گزارش و البته انتظار، آیفون‌های جدیدش را معرفی کرد.

اپل سرانجام پس‌از مدت‌ها شایعه و گزارش و البته انتظار، آیفون‌های جدیدش را در چهار مدل آیفون ۱۵، آیفون ۱۵ پلاس، آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس معرفی کرد.

این پرچمدار جدید از دوربین ۴۸ مگاپیکسلی، داینامیک آیلند، رنگ‌های جدید و تغییرات کوچک و بزرگ دیگر برخوردار شده است.

 آیفون ۱۵ رسما رونمایی شد

مشخصات فنی آیفون ۱۵

طراحی آیفون تفاوت زیادی با نسل قبلی نداشته است و بزرگ‌ترین تفاوت آن را نسبت به آیفون ۱۴ می‌توان در برخورداری از داینامیک آیلند یا جزیره پویا دانست. آیفون ۱۵ البته با رنگ‌های جدیدی عرضه می‌شود که شامل صورتی، زرد، آبی، سبز و مشکی می‌شود.

۷۵ درصد از بدنه آیفون ۱۵ از آلومینیوم بازیافتی ساخته شده و ۱۰۰ درصد کبالت مورداستفاده در باتری این گوشی از مواد بازیافتی به‌دست آمده است.

 آیفون ۱۵ رسما رونمایی شد

صفحه نمایش آیفون ۱۵

آیفون ۱۵ امسال از نمایشگر ۶.۱ اینچی OLED Super Retina XDR استفاده می‌کند که از فناوری دالبی ویژن با حداکثر روشنایی ۱۶۰۰ نیت بهره می‌برد. البته این روشنایی در زیر نور آفتاب می‌تواند تا ۲۰۰۰ نیت یعنی دو برابر آیفون ۱۴ افزایش یابد.

اپل می‌گوید بر روی نمایشگر iPhone ۱۵ از محافظ سرامیک شیلد استفاده کرده و ادعا می‌کند که این صفحه نمایش از شیشه دیگری که روی گوشی‌ها قرار دارد، مقاوم‌تر است.

دوربین آیفون ۱۵

دوربین آیفون ۱۵ شامل یک سنسور اصلی ۴۸ مگاپیکسلی با گشادگی دیافراگم f/۱.۶ شبیه آیفون ۱۴ پرو پارسال است. مدل‌های استاندارد در نسل قبلی از دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی بهره می‌بردند.

دوربین اصلی آیفون ۱۵ فاصله کانونی ۲۶ میلی‌متری دارد و از پیکسل‌های ۲ میکرومتری چهارگانه برخوردار است. این دوربین همچنین به لرزشگیر اپتیکال سنسور شیفت مجهز شده است، و ظاهراً می‌تواند مثل مدل‌های ۱۴ پرو زوم ۲ برابری و فیلم‌برداری ۴K داشته باشد.

یکی از قابلیت‌های جالب در دوربین iPhone ۱۵ امکانی است که نیاز به سوئیچ‌کردن به حالت پرتره را حذف می‌کند. اپل می‌گوید این گوشی در صورت تشخیص انسان یا حتی سگ و گربه می‌توانید اطلاعات مربوط به عمق را دریافت کند و بعد از ثبت تصویر، به شما اجازه بدهید تا آن را ویرایش کرده و به حالت پرتره درآورید.

 آیفون ۱۵ رسما رونمایی شد

باتری آیفون ۱۵

اپل می‌گوید آیفون ۱۵ می‌تواند در تمام طول روز شارژدهی داشته باشد و عمر آن بیشتر شده است، اما هیچ عدد و رقمی در این باره اعلام نشده است.

پردازنده آیفون ۱۵

آیفون ۲۰۲۳ اپل به تراشه A16 Bionic مجهز شده که همان تراشه مدل‌های پرو از نسل گذشته است. این محصول دو هسته پرقدرت و چهار هسته بهینه دارد. به‌علاوه، در پردازشگر گرافیکی نیز پنج هسته تعبیه شده است.

آیفون ۱۵ با استفاده از الگوریتم‌های پیشرفته یادگیری ماشینی می‌تواند در محیط‌های پرسروصدا، نویز را از صدای شما فیلتر کند، و این کار را به‌صورت خودکار انجام می‌دهد.

اپل همچنین از کارگذاری نسل دوم تراشه Ultra Wideband در آیفون ۱۵ خبر داده است. این تراشه حالا می‌توانید از فاصله دورتر با دیگر دستگاه‌ها ارتباط برقرار کند.

قیمت و تاریخ عرضه آیفون ۱۵

آیفون ۱۵ در مدل پایه با ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی با قیمت ۷۹۹ دلار به بازار می‌آید. پیش‌خرید این دستگاه از جمعه همین هفته آغاز می‌شود و عرضه آن از ۳۱ شهریور صورت خواهد پذیرفت.

 آیفون ۱۵ رسما رونمایی شد

آیفون ۱۵ پرو با بدنه تیتانیومی و حاشیه فوق نازک پا به میدان گذاشت

مشخصات فنی آیفون ۱۵ پرو

از مهم‌ترین ویژگی‌ های آیفون ۱۵ پرو، می‌توان به کلید اکشن (Action) در کناره بدنه اشاره کرد که جایگزین کلید بی‌صدا کردن، شده است. کاربر می‌تواند از کلید گفته شده، به منظور دسترسی به میانبرها، اجرای اپلیکیشن‌ها، دسترسی به قابلیت‌های خاص، ضبط یادداشت صوتی و… استفاده کند.

 آیفون ۱۵ رسما رونمایی شد

 آیفون ۱۵ پرو و پرو مکس با بدنه تیتانیومی معرفی شده‌اند

 آیفون ۱۵ رسما رونمایی شد

 آیفون ۱۵ رسما رونمایی شد

 آیفون ۱۵ رسما رونمایی شد

رنگ‌های مختلف آیفون‌های پرو؛ ساخته شده از تیتانیوم. 

 آیفون ۱۵ رسما رونمایی شد

اپل کلید میوت آیفون را با «دکمه اکشن» جایگزین کرده که قابل شخصی‌سازی است. 

 آیفون ۱۵ رسما رونمایی شد

 در واقع شاسی اصلی آیفون ۱۵ پرو و پرو مکس از آلومینیوم ساخته شده و فریم بیرونی از تیتانیوم ساخته شده است. 

 آیفون ۱۵ رسما رونمایی شد

 آیفون ۱۵ رسما رونمایی شد

آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پلاس همچنان مثل مدل‌های سال گذشته از به‌ترتیب از نمایشگر ۶٫۱ اینچی و ۶٫۷ اینچی بهره می‌برند

. این دو گوشی شباهت بسیار زیادی به همتایان آیفون ۱۴ خود دارند اما حالا مثل مدل‌های پرو به داینامیک آیلند مجهز شده‌اند و این درحالی است که سال گذشته قابلیت مذکور فقط مخصوص آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس بود.

آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پلاس مثل مدل‌های پرو آیفون ۱۴ پرو اکنون به دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی مجهز شده‌اند. این گوشی‌ها در رنگ صورتی، زرد، سبز، آبی و مشکی عرضه خواهند شد. قلب تپنده‌ی این دو دستگاه نیز تراشه‌ی A۱۶ Bionic است.

 آیفون ۱۵ رسما رونمایی شد

اپل همچنین حالت عکاسی شب، عکس‌های Live و اکشن را در دوربین آیفون ۱۵ بهبود داده است و اگر از طرفداران سلفی باشید، دوربین جلوی آن نیز از فوکوس خودکار و نور پرتره بهره می‌برد.

آیفون ۱۵ همچنین از نمایشگر OLED Super Retina استفاده می‌کند که محتوای دالبی ویژن را با روشنایی ۱۶۰۰ نیت نمایش می‌دهد. حداکثر روشنایی این صفحه نمایش نیز ۲۰۰۰ نیت است.

آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پلاس همچنین مثل مدل‌های سال گذشته از قابلیت تماس اضطراری ماهواری پشتیبانی می‌کنند. این ویژگی در مواقعی که سیگنال شبکه‌ی موبایل و وای‌فای دردسترس نیست به شما کمک می‌کند با مراکز خدمات اضطراری ارتباط برقرار کنید و موقعیت مکانی خود را برای آن‌ها بفرستید. این سرویس تا دوسال به‌طور رایگان ارائه می‌شود و سپس باید هزینه‌ی اشتراک پرداخت کنید.

قیمت آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پلاس به‌ترتیب ۷۹۹ و ۸۹۹ دلار اعلام شده است.

 آیفون ۱۵ رسما رونمایی شد

این تصاویر آیفون ۱۵ پرو در حالت «نایت مود» ثبت شده‌اند.

 آیفون ۱۵ رسما رونمایی شد

 آیفون ۱۵ رسما رونمایی شد

 آیفون ۱۵ رسما رونمایی شد

نمونه تصویر ثبت شده با آیفون ۱۵ پرو 

 آیفون ۱۵ رسما رونمایی شد

پایان پیام/

لینک کوتاه : https://eghtesadmosbat.ir/?p=752375

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.