• امروز : شنبه - ۱۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Saturday - 9 March - 2024
3
خانه دسته‌بندی نشده

ضمانت‌نامه بانکی برای تامین مالی نیروگاه سیریک توسط روسیه صادر شد

  • کد خبر : 730234
  • 10 اسفند 1399 - 21:19
ضمانت‌نامه بانکی برای تامین مالی نیروگاه سیریک توسط روسیه صادر شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نیرو نیوز ، رضا اردکانیان وزیر نیرو در حاشیه مراسم افتتاح ۳۵ پروژه سازوکاری صنعت آب و برق، اظهار داشت: نیروگاه سیریک در منطقه‌ای به همین نام در استان هرمزگان با ظرفیت ۱۴۰۰ مگاوات در نظر گرفته شده که به لحاظ پایداری شبکه برق در جنوب  و جنوب شرق کشور […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نیرو نیوز ، رضا اردکانیان وزیر نیرو در حاشیه مراسم افتتاح ۳۵ پروژه سازوکاری صنعت آب و برق، اظهار داشت: نیروگاه سیریک در منطقه‌ای به همین نام در استان هرمزگان با ظرفیت ۱۴۰۰ مگاوات در نظر گرفته شده که به لحاظ پایداری شبکه برق در جنوب  و جنوب شرق کشور از اهمیت بالایی برخودار است.

وزیر نیرو با اشاره به شیوه تامین مالی ساخت این نیروگاه تاکید کرد: از چند سال پیش با هماهنگی‌های به عمل آمده، مقرر شد تا تامین مالی این نیروگاه از منابع وام دولتی فدراسیون روسیه انجام شود.

این مقام مسئول در بیان اینکه نیروگاه سیریک به سرمایه ۱.۴ میلیارد یورویی برای ساخت نیاز دارد، گفت: سال ۱۳۹۵براساس قرارداد تجاری که آن زمان آماده شده بود، اقدام هایی برای شروع این پروژه انجام گرفت اما روند اجرایی به دلیل برخورد با مشکلات و موانع متعدد اداری، مالی و نظایر آن طولانی شد.

وی در تشریح اینکه از شهریور۹۷ مسئولیت کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و فدراسیون روسیه به وزارت نیرو واگذار شد، گفت: تامین مالی نیروگاه سیریک در کنار سایر طرح ها برای استفاده از وام دولتی روسیه مد نظر قرارگرفت.

اردکانیان با اشاره به اینکه هر دو طرف قرارداد خواستار تسریع در پیشرفت پروژه بودند، گفت: ضمانت نامه بانکی حسن انجام کار برای استفاده از وام ۱.۲ میلیارد یورویی از سوی دولت روسیه، همین امروز مورخ ۱۰ اسفند ماه سال جاری صادر شد و به دست ما رسید.

وزیر نیرو با اشاره به اینکه بخشی از منابع مالی ساخت این نیروگاه نیز از سوی منابع داخلی تامین می‌شود، گفت: انتظار می رود با انجام تشریفات آن در سمت ایران هرچه زودتر کارهای اجرایی این پروژه آغاز شود .

انتهای پیام/ فارس

لینک کوتاه : https://eghtesadmosbat.ir/?p=730234

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.