• امروز : چهارشنبه - ۱۶ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Wednesday - 6 March - 2024
4
خانه دسته‌بندی نشده

افت معاملات اوراق تسهیلات مسکن فرابورس در اسفند پارسال

  • کد خبر : 730334
  • 08 فروردین 1400 - 12:01
افت معاملات اوراق تسهیلات مسکن فرابورس در اسفند پارسال

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نیرو نیوز ، نگاهی به کارنامه فرابورس ایران در دوازدهمین ماه پارسال نشان می‌دهد طی ۲۰روز معاملاتی تعداد ۳۹میلیارد و ۷۹۶میلیون ورقه بهادار در ۷میلیون و ۹۵هزار نوبت به ارزش ۳۴۳۸هزار و ۳۱۵میلیارد ریال در بازارهای فرابورس خرید و فروش شده است که به ترتیب از افت ۲۳درصدی حجم، کاهش […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نیرو نیوز ، نگاهی به کارنامه فرابورس ایران در دوازدهمین ماه پارسال نشان می‌دهد طی ۲۰روز معاملاتی تعداد ۳۹میلیارد و ۷۹۶میلیون ورقه بهادار در ۷میلیون و ۹۵هزار نوبت به ارزش ۳۴۳۸هزار و ۳۱۵میلیارد ریال در بازارهای فرابورس خرید و فروش شده است که به ترتیب از افت ۲۳درصدی حجم، کاهش ۵۲درصدی نوبت‌های معاملات و رشد ۴۲۵درصدی ارزش معاملات نسبت به مدت مشابه سال ۹۸ حکایت دارد.

این در حالی است که میانگین حجم روزانه معاملات فرابورس در ماه گذشته ۱۹۹۰میلیون ورقه و میانگین ارزش معاملات نیز ۱۷هزار و ۱۹۲میلیارد ریال بوده است.

همچنین بازار اول فرابورس در ماهی که گذشت تغییر مالکیت ۶میلیارد و ۹۳میلیون ورقه بهادار به ارزش ۱۰۱هزار و ۸۱میلیارد ریال و بازار دوم مبادله ۷میلیارد و ۷۹میلیون ورقه بهادار به ارزش ۱۰۱هزار و ۲۰۸میلیارد ریال را به خود دیدند که این ارقام به ترتیب بیانگر افزایش ۶۴درصدی حجم و رشد ۱۳۶درصدی ارزش معاملات در بازار اول و افت ۷۲درصدی حجم و کاهش ۶۰درصدی ارزش معاملات بازار دوم در مقایسه با اسفندماه سال ۹۸ است.

این گزارش می افزاید: در بازار ابزارهای مالی نیز تعداد ۳۲۸۵میلیون اوراق بدهی به ارزش ۳۰۶۵هزار و ۷۵۶میلیارد ریال معامله شده است که از افزایش ۱۳۹۵درصدی حجم و ۱۴۵۴درصدی ارزش معاملات این بازار در اسفندماه پارسال نسبت به مدت مشابه سال ۹۸ حکایت می‌کند.

افزون بر این، بالغ بر ۴۰۳۵میلیون واحد صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله به ارزش ۷۳میلیارد و ۸۹۵میلیون ریال و ۲ میلیون و ۲۰۰هزار ورقه گواهی تسهیلات مسکن(تسه) به ارزش ۱۲۵۷میلیارد ریال در این مدت در این بازار مورد معامله قرار گرفته است که نشان از افزایش ۱۱۶درصدی حجم و رشد ۱۳۲درصدی ارزش معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله و همچنین افت ۳۶درصدی حجم و کاهش ۲۸درصدی ارزش معاملات اوراق گواهی تسهیلات مسکن در مقایسه با اسفندماه سال ۹۸ دارد.

این گزارش می‌افزاید: شاخص کل فرابورس نیز که معاملات اسفندماه پارسال را از ارتفاع ۱۷هزار و ۵۹۰واحد آغاز کرده بود با ثبت افزایش ۲.۳ درصدی در پایان این ماه به ارتفاع ۱۷هزار و ۹۹۰واحد رسید.

ارزش کل بازار فرابورس نیز که در ابتدای ماه گذشته ۱۸۷۵۳هزار و ۳۰۵میلیارد ریال بود در پایان اسفندماه با ثبت افت ۲ درصدی به عدد ۱۹۱۳۶هزار و ۹۵میلیارد ریال رسید.

انتهای پیام/ تسنیم

لینک کوتاه : https://eghtesadmosbat.ir/?p=730334

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.