• امروز : جمعه - ۱۱ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Friday - 1 March - 2024
1
خانه دسته‌بندی نشده

استفاده از کولر برای شرکت‌های آب و برق ممنوع، برای سایر ادارات محدود

  • کد خبر : 730463
  • 16 اردیبهشت 1400 - 17:16
استفاده از کولر برای شرکت‌های آب و برق ممنوع، برای سایر ادارات محدود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نیرو نیوز ، مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق با اعلام تسلیت جان باختن شش نفر از همکاران صنعت برق در حادثه سیل اخیر در منطقه گلباف کرمان، اظهار کرد: جان باختن این شش نفر که از پرسنل بسیار کوشای صنعت برق بودند نشان داد که برای پایدار ماندن شبکه برق […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نیرو نیوز ، مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق با اعلام تسلیت جان باختن شش نفر از همکاران صنعت برق در حادثه سیل اخیر در منطقه گلباف کرمان، اظهار کرد: جان باختن این شش نفر که از پرسنل بسیار کوشای صنعت برق بودند نشان داد که برای پایدار ماندن شبکه برق و روشن و خنک ماندن خانه‌های هموطنان، پرسنل برق حتی از جان خود نیز می‌گذرند.

رجبی مشهدی با بیان اینکه این واقعه نشان داد که برق‌رسانی به هموطنان با چه سختی‌هایی انجام می‌شود، به رشد ۲۲ درصدی مصرف برق در روزهای سپری شده از سال جاری اشاره و خاطرنشان کرد: امسال رشد مصرف ۲۲ درصدی را داشته‌ایم که عدد قابل توجهی است در حالی که هر ساله این میزان ۵ تا ۷ درصد بوده است.

وی یکی از مهمترین دلایل این رشد مصرف را شروع خوب و پرقدرت صنایع در سال جاری عنوان کرد و افزود: با این حال متاسفانه به دلیل قرار گرفتن در شرایط کم بارشی، شاهدیم که ۳۵ درصد از حجم سدهای کشور خالی است که این موضوع باعث می‌شود در ساعات پیک حدود ۴ هزار مگاوات از تولید نیروگاه‌های برق‌آبی را در اختیار نداشته و دچار کمبود در تولید برق شویم.

سخنگوی صنعت برق راهکارهای جایگزین برای جبران این میزان کمبود تولید را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: همواره بیش از ۶۰ درصد از مصرف برق در ماه‌های گرم سال به وسایل سرمایشی اختصاص دارد.

رجبی مشهدی ادامه داد: به منظور بهره‌گیری از این پتانسیل برای مدیریت مصرف برق، در اقدامی پیش‌دستانه تصمیم گرفته شد که استفاده از کولر در شرکت‌های آب و برق زیرمجموعه وزارت نیرو ممنوع و در سایر شرکت‌ها و ادارات دولتی نیز با همکاری استانداران، محدود باشد.

وی افزود: بر اساس این ابلاغیه که به شرکت‌های تابعه وزارت نیرو ارسال شده است، این شرکت‌ها باید مصرف برق خود را نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد کاهش دهند.

سخنگوی صنعت برق این اقدام را الگویی برای سایر شرکت‌ها و نهادهای دولتی دانست که می‌تواند به صورت گسترده مورد توجه و اجرا قرار گیرد.

رجبی مشهدی گفت: اگر دمای کولرگازی را یک درجه افزایش دهیم، حدود ۳ درصد از مصرف برق آن کاسته می‌شود که به عبارت دیگر اگر کولرهای گازی یا دستگاه‌های سرمایشی روی ۲۵ درجه قرار گیرند، حدود ۲۰ درصد از مصرف برق کاهش می‌یابد.

سخنگوی صنعت برق یادآور شد: امسال پایش‌ها از دستگاه‌های اجرایی را تشدید خواهیم کرد و در عین حال از طریق کنتورهای هوشمند و بکارگیری اینترنت اشیا(IOT) مصرف برق ادارات کنترل و پس از ساعات کار اداری، برق سیستم‌های سرمایشی آنان قطع خواهد شد.

سخنگوی صنعت برق تصریح کرد: کلید گذر از تابستان امسال با رعایت دمای ۲۵ درجه در کولرهای گازی، استفاده از دور کند کولرهای آبی و عدم استفاده از وسایل برقی پرمصرف در ساعات اوج مصرف است که به راحتی توسط همه هموطنان قابل اجراست.

رجبی مشهدی خاطرنشان کرد: امسال برای هر استان سقف مصرفی در نظر گرفته شده و به استانداران نیز ابلاغ شده است که مشترکان می‌توانند در این خصوص مشارکت کنند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://eghtesadmosbat.ir/?p=730463

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.