• امروز : دوشنبه - ۱۴ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Monday - 4 March - 2024
17
خانه دسته‌بندی نشده

بحران گاز و برق در اروپا بالا گرفت

  • کد خبر : 730783
  • 27 مهر 1400 - 16:00
بحران گاز و برق در اروپا بالا گرفت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نیرو نیوز ، مسئول سیاست‌های مربوط به تغییرات آب و هوایی در اتحادیه اروپا هشدار داد که بازگشت به استفاده از «انرژی کثیف» زغال سنگ در بحران انرژی فعلی «یک اقدام هوشمندانه نیست» و بازارها باید از فرصت انرژی‌های تجدیدپذیر استفاده کنند. بر اساس این گزارش، بهبود دسته جمعی صنایع در […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نیرو نیوز ، مسئول سیاست‌های مربوط به تغییرات آب و هوایی در اتحادیه اروپا هشدار داد که بازگشت به استفاده از «انرژی کثیف» زغال سنگ در بحران انرژی فعلی «یک اقدام هوشمندانه نیست» و بازارها باید از فرصت انرژی‌های تجدیدپذیر استفاده کنند.

بر اساس این گزارش، بهبود دسته جمعی صنایع در سال جاری میلادی پس از بحران همه گیری کرونا باعث افزایش تقاضا و قیمت انرژی در همه جای جهان شده است.

در اروپا، بالا رفتن قیمت عمده فروشی گاز، شرکت‌های برق را تشویق کرده است تا برای تولید برق به زغال سنگ روی آورند. این در حالی است که اتحادیه اروپا سعی می‌کند کشورهای این منطقه را از سوخت بسیار آلاینده زغال سنگ دور کند.

در آسیا، تقاضای زغال سنگ از بازارهای اصلی مانند چین و هند با بازگشایی اقتصاد آن‌ها پس از رکود شدید ناشی از بحران کرونا، افزایش یافته است.

فرانس تیمرمنز، معاون اجرایی کمیسیون اروپا روز دوشنبه در سفر خود به اندونزی به رویترز گفت: اگر در طول این بحران دوباره سرمایه‌گذاری روی زغال سنگ را شروع کنیم، فاجعه بار خواهد بود.

وی افزود: کار هوشمندانه این است که در طول بحران انرژی، وابستگی خود را به سوخت‌های فسیلی در کمترین مدت کاهش دهیم.

قیمت جهانی زغال سنگ به بالاترین حد خود رسیده و اندونزی، بزرگترین صادرکننده زغال سنگ حرارتی، هدف تولید خود را در سال ۲۰۲۱ برای برآوردن تقاضا افزایش داده است. این در حالی است که عملیات معادن در اثر بارش شدید باران مختل شده است.

اندونزی، هشتمین تولید کننده بزرگ گازهای گلخانه‌ای در جهان، در صدد است نهایتاً تا سال ۲۰۶۰ به هدف انتشار کربن صفر خالص برسد، که شامل برنامه‌هایی برای حذف تدریجی استفاده از نیروگاه‌های زغال سنگ می‌شود.

تیمرمنز گفت که برنامه اندونزی برای افزایش استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر «ستودنی و بلند پروازانه» است و اتحادیه اروپا مایل به افزایش همکاری در این بخش است.

انتهای پیام/ رویترز

لینک کوتاه : https://eghtesadmosbat.ir/?p=730783

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.